۷ اشتباه در مدیریت از راه دور (دورکاری)

0
103
7 اشتباه مهلک مدیران برای دورکاری
۷ اشتباه مهلک مدیران برای دورکاری

اجازه دادن به کارمندان برای کار از منزل یا سایر مکان ها معمولا به عنوان راهی برای درگیر کردن بیشتر افراد و یا نگاه داشتن کارمندان کلیدی در نظر گرفته می شود. با بیش از ۳٫۳ میلیون نفر یا ۲٫۶% از نیروی کار آمریکا که از راه دور کار می کنند، واضح است که تعریف محیط کار آمریکا و جهان در حال تغییر است.

اما این معنای بی اشکال بودن کار از راه دور نیست. مدیر عامل یاهو ماریسا مِیِر به قرار داد های کار از منزل پایان داد و به همه دستور داد تا برای اینکه نوآوری و همکاری بیشتری داشته باشند به دفاتر کار بازگردند. بلافاصله پس از آن، مدیر شرکت Hewlett-Packard مگ وایتمن یادداشتی منتشر کرد که از کارمندان می خواست تا در دفاتر بیشتر کار کنند زیرا “این شرکت نیازمند همکاری همه افراد است.”

دن اینگرام، قائم مقام بازاریابی اینکاتا، در سایت www.wired.com نوشت که کمپانی او متوجه شده آنهایی که در دفتر کار می کنند بازدهی بیشتری دارند اما دور کاری از بین نخواهد رفت زیرا فواید فراوانی مانند صرفه جویی در محل کار و گستره بزرگتر گزینه های کار را به همراه دارد.

او می نویسد “مشکل اینجا است که بسیاری از کمپانی ها از جمله یاهو، با دور کاری دقیقا به مانند مدیریت افراد در دفتر برخورد می کنند و این راه درستی نیست.”

پس مدیریت دور کاری مانند مدیریت افراد در دفتر کاری نیست و تفاوات های بسیاری وجود دارد

پس اجازه دهید تا به بزرگترین اشتباهاتی که به عنوان یک مدیر در برخورد با کارمندان راه دور از شما سر می زند بپردازیم.

  1. شما افراد اشتباه را برای دلایل اشتباه استخدام کرده اید.

ارائه موارد مربوط به کار از راه دور قطعا می تواند به شما در استخدام و نگاه داشتن کارمندان کمک کند اما اگر این تنها چیزی است که فرد متقاضی روی آن تمرکز می کند پس این فرد شخص ایده الی برای شما نیست. مدیر FlexJobs سارا سات فل می گوید “افراد را برای کار استخدام کنید و به هیچ عنوان روی شرایط کار تمرکز نکنید. اگر آنها در مصاحبه مدام شرایط را مطرح می کنند پس این اخطاری است برای شما.” به عبارت دیگر آنهایی که فکر شرایط کار را بر همه چیز مقدم می دانند، بیشتر به دنبال نیاز های خود هستند تا چیزهای دیگر از جمله کار.

پس در نتیجه هرگز کسی که شرایط کار برایش مهم است را استخدام نکنید

  1. شما بیش از حد به شرکت هایی مثل یاهو توجه می کنید.

یاهو در زمانی که مسائل پیچیده تر بود به نماد “مشکلات دورکاری چیست” تبدیل شده است. اما مدیران در کمپانی های دیگر تسلیم این مسائل می شدند و اعلام می کردند “دور کاری هرگز”. این دیدگاه کوته فکری است و می تواند به از دست دادن کارمندان ارزشمند یا استعدادهای بالقوه جدید منجر شود. بهتر است که به فرهنگ کمپانی خود و تیم تان فکر کنید تا کارمندان از برخورد شما ناخشنود نشوند. به آن فکر کنید: بسیاری از کارمندان هم اکنون به اندازه زمانی که در منزل صرف کسب و کار می کنند دور کاری می کنند.

  1. شما کار واقعی کارمندان را درک نمی کنید.

فِل می گوید مدیران معمولا درباره چگونگی انجام کار توسط کارمندان فکر نمی کنند. یک مدیر فقط می خواهد ببیند یک کارمند در صندلی خود نشسته و در نتیجه احساس می کند که کار در حال انجام است. اما به مسائلی مانند میزانی از کار که به صورت مستقل انجام می شود، در چه مواردی شخص باید با افراد دیگر ملاقات کند و چه موقع و کی گفتگوهای مهم را انجام می دهند. این مسئله ایده واقع گرایانه تری از این که آیا کار می تواند از راه دور انجام شود یا نه را به شما ارائه می کند.

به دنبال کار مفید باشید و نه ساعت کاری بالا

  1. شما نمی دانید چه چیزی فرد را راضی می کند.

اگر یک کارمند جوان و اجتماعی را در منطقه ای دور افتاده قرار دهید، احتمال اینکه در آخر کارمندی ناراحت و بی روح داشته باشید زیاد است. فِل توضیح می دهد شخصی که “حواسش به راحتی توسط اشیا براق پرت می شود” احتمالا گزینه مناسبی برای کار از منزل نیست و نیازمند تعامل روزانه با مدیر است. او اضافه می کند افرادی که دارای نظم و انضباط هستند و مکاتبه کنندگان خوبی هستند ممکن است در دور کاری شکوفا شده و آن را به عنوان پاداش عملکردشان ببینند.

افرادی را استخدام کنید که شخصیتشان مناسب دور کاری باشد

  1. شما نمی توانید معیاری را برای اندازه گیری پیشرفت معین کنید.

دور کاری از لخاظ درگیر شدن کارمند می تواند دارای جنبه های مثبت و منفی باشد. مطالعه گالوپ نشان می دهد که دورکاری در کمتر از ۲۰% موارد برای مشغولیت خوب است اما انجام دادن آن در ۱۰۰% موارد می تواند به عدم مشغولیت فعال کارمند منجر شده و این کارمندان ناراضی می توانند دیگران را نیز آلوده کنند. پس اگر می خواهید از بر خورد مناسب با دورکاران مطمئن شوید باید شیوه های سنجشی داشته باشید. پیشنهاد می کنم نه تنها خروجی را باید زیر نظر داشت بلکه باید از برآورده کردن سر رسید ها و اهداف اطمینان حاصل کرد.

  1. آنها را فراموش می کنید.

زمانی که با نبودن فرد در دفتر کنار می آیید دیگر به او بیشتر از فرستادن ایمیل و تماس و درخواست اطلاعاتی درباره پروژه فکر نمی کنید. چنین برخوردی با شخصی در دفتر عجیب و زننده خواهد بود. مدیران باید با دورکاران تماس های غیر رسمی برقرار کنند و جویای حال آنها شوند. این کار به کارمند فرصت می دهد که درباره مشکلات و نگرانی هایی که دارد صحبت کند و یا احساس کند دیده شده و از او قدردانی می شود. مدیران همچنین باید به یاد داشته باشند که دورکاران را به مراسم هایی مانند مهمانی ها و پیکنیک دعوت کرده و یا  از چیزهایی برای تولد آنها بفرستند تا این احساس را به آنها دهند که بخشی از تیم هستند.

  1. شما نشانه های اخطار را ندیده اید.

اگر یک دورکار سر رسید ها را از دست داده و یا از او تقاضای مجدد کار بشود پس معنای ان می تواند این باشد که در ارتباطات مشکلی وجود دارد. این شرایط را نادیده نگیرید بلکه با کارمند مورد نظر ملاقات کنید تا معلوم شود آیا برای بهبود شرایط به گفتگوهای اسکایپی یا چت یا تیم اسپیکی بیشتر نیاز است یا نه.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید