۱۰ کلید جادویی مدیریت موثر

0
201
10 قانون طلایی تحول در مدیریت
۱۰ قانون طلایی تحول در مدیریت

حتی اگر در عنوان شغلی شما “مدیر” وجود ندارد، این امکان وجود دارد که در برهه ای از دوره کاری خود مجبور به انجام وظایف مدیریتی شوید و شما هم اکنون به عنوان یک کارآفرین مدیر هستید زیرا تمامی مسئولیت های شما دارای برخی عناصر مدیریتی هستند.
در کوتاه مدت، این کارمندان شما هستند که دیدگاه شما را به واقعیت تبدیل می کنند و کار شما این است که از انجام موثر این کار توسط آنها اطمینان حاصل کنید.

اما یک مدیر موثر بودن از ترغیب کارمندان به کار سخت تر (یا موثر تر) فراتر است. مجبور کردن کارمندان به انجام کار به شیوه ای خاص می تواند به ناخشنودی و یا حتی خیانت منجر شود در حالی که ساده گرفتن می تواند عادات بد، تنبلی یا بی حوصلگی را به همراه داشته باشد. یک سبک مدیریتی “درست” وجود ندارد زیرا هر کارمند و کمپانی دیدگاه خاص خود را دارد.

اما راه های مدیریتی “اشتباه” در سطح جهانی وجود دارد. با دنبال کردن این ۱۰ راهکار جادویی مدیریت موثر از آنها اجتناب کنید.

یکپارچه بودن

این اولین راهکار است زیرا در سایر راهکار نیز باید در نظر گرفته می شود. قبل از اینکه روش مدیریتی شما موثر باشد باید یکپارچه باشد. شما باید به برخی از رفتارها هر وقت ظاهر شدند پاداش داده و برای برخی دیگر مجازات در نظر بگیرید و همچنین با همه افراد با دیدی مساوی و معقول بر خورد کنید.

در ارتباطات روی شفافیت، دقت و جامع بودن تمرکز کنید

چگونگی بر قراری ارتباط شما با تیم تان می تواند موفقیت نهایی را تعیین کند. هنگامی که دستورالعمل ها را صادر می کنید، ملاقات ها را انجام می دهید و یا به روز رسانی استراتژی شرکت را انجام می دهید، در شفافیت، دقت و جامع بودن ارتباطات کوشا باشید. این مسئله برای سایر شیوه ها مانند ارتباطات رو در رو، ایمیل و تلفن نیز صادق است. شفافیت، دقت و جامع بودن بهترین راه برای اجتناب از ارتباطات ناقص است و افراد تیم شما را در یک راستا نگاه می دارد.

هدف کاری خود را به عنوان یک تیم تعیین کنید

اگر می خواهید که اعضای گروه با یکدیگر همکاری کنند، کار روی یک چیز مشخص را به آنها بسپارید. تعیین هدف برای یک بخش و یا یک شخص ذهنیت محدود را به همراه داشته و افراد گروه را به انزوا می راند. در عوض به کارمندان یک هدف مشترک بدهید تا الهام بخش آنها به صورت گروهی باشد.

برای سخت کوشی به صورت عمومی پاداش در نظر گرفته و آن را به رسمیت بشناسید

وقتی یکی از اعضای تیم تان کاری متمایز انجام می دهد، به او پاداش بدهید ( پاداش مالی، یک هدیه کوچک یا حتی تشویق شفاهی). این کار را در مقابل گروه انجام دهید زیرا فرد مورد نظر را خوشحال می کند و به سایر اعضا نشان می دهد که پاداش سخت کوشی داده می شود. تنها نکته این بخش به راهکار اول باز می گردد، در پاداش خود یکپارچه باشید تا به پارتی بازی متهم نشوید.

نمونه باشید

به عنوان یک مدیر و رهبر، باید از نظر رفتار نمونه باشید. اگر دیر سر کار خود حاضر شوید، افراد دیگر نیز کمتر وقت شناس خواهند بود. اگر به راحتی کنترل اعصاب خود را از دست بدهید، افراد دیگر نیز از کنترل احساسات خود غافل می شوند. تلاش کنید تا بویژه در مقابل کارمندان کارگر ایده الی که در نظر دارید باشید.

هرگز از “یک راه کار برای تمامی شرایط” استفاده نکنید

گروه شما از افرادی با اولویت ها، توانایی ها، ضعف ها و افکار منحصر به فرد تشکیل شده است. هرگز از یک روش برای ترغیب، تشویق و یا شکل دادن تمامی آنها استفاده نکنید. بر روی اشخاص تمرکز کنید و روش ها را شخصی سازی کنید تا با هر فرد مطابقت داشته باشد.

تا جای ممکن شفاف سازی کنید

شفافیت، بر حق بودن شما به عنوان یک رهبر را نشان می دهد و اعتماد تک تک اشخاص تیم را به دست می آورد. اگر درباره چیزی دروغ بگویید و یا اطلاعاتی را نزد خود نگاه دارید، ممکن است رابطه ها و احترامی که به عنوان یک رهبر دارید را به خطر بیاندازید.

تمامی ایده ها و پیشنهادات را تشویق کنید

هرچه تعداد افرادی که به صورت فعالانه در بحث ها و تلاش برای پیشرفت شرکت کنند بیشتر باشد بهتر است. هرگز یکی از اعضای تیم را به خاطر بیان محترمانه نظر توبیخ نکنید (حتی اگر بر خلاف دید شما است و یا چندان فکری پشت سر آن نیست). توبیخ شخص برای بیان نظر به ناخشنودی منجر می شود و افراد را از بیان افکار جدید منع می کند.

به افراد کمک کنید تا از کار لذت ببرند

برای با حال کردن کار به میز بیلیارد و یا حذف لباس فرم نیاز ندارید. با عناصری جدید مانند بیرون رفتن برای ناهار، اتاق استراحت و یا حتی گفتگویی معمولی با کارمندان می توانید یک روز کاری را لذت بخش کنید. کمک کنید تا افراد از سر کار آمدن لذت ببرند و در مقابل آنها بهترین خود را ارائه می کنند.

گوش کنید و بپرسید

اگر فردی با سبک مدیریت شما موافق نیست و یا مسیر شرکت شما را دوست ندارد، آن شخص را ساکت نکنید. گوش فرا دهید و پرسش های تمامی اعضا را بپرسید. درباره این چی فکر می کنی؟ درباره آن چه احساسی داری؟ این گفتگو شناسایی مشکلات را آسان می کند. با یکدیگر برای یک محیط سودمند دو طرفه همکاری کنید. این کار همچنین باعث می شود تا کارمندان احساس کنند که قدر دانشان هستید.
همانطور که بعدا متوجه خواهید شد، این راهکارها جای زیادی را برای “برند” رهبری و مدیریت شما باز می گذارد. آنها به جای دستور العمل های خشک موفقیت، حقایق و اصول بنیادین یک مدیریت موثر هستند . با پایبندی به این اصول و موارد مربوط به خودتان محیط کاری موثر و ارزشمندی را خواهید داشت.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید