جادوی بازی های ویدیویی: بازی های چند نفره
اولین بازی چند نفره که به یاد دارم بازی Gauntlet بود که در آن بازیکنان میتوانستند با هم بازی کنند، در این بازی بازیکنان باید با همکاری یک دیگر با دشمنان داخل بازی مبارزه کنند، همان طور که اشاره شد بازی gauntlet یکی از ان دسته بازی هایی است که بازیکنان باید با همکاری یک دیگر برعلیه یک دشمن...
طراحی سند بازی یا GDD
وقتی کسی میگوید "نگاهی به سند طراحی بینداز" در واقع منظور همان سند طراحی بازی است،سند طراحی بازی یا GDD در حقیقت یک سند از تمام جزییات کاراکتر ها ،مراحل ،مکانیک های بازی ،منو ها ، اسکرین ها و از این قبیل موارد است. نوشتن سند طراحی بازی برای اکثرا طراحان بازی (چه کسانی بازی میسازند؟ ۸ نقش اصلی...
معرفی جامع موتور بازی‌سازی گیم میکر استودیو (نسخه اول)
همانطور که در مقاله پیشین یعنی مقاله مختصری از موتورهای بازی‌سازی گیم میکر متوجه شدید، درحال حاضر دو نمونه متفاوت از موتور‌های بازی‌سازی گیم‌میکر موجود می‌باشد که یکی از نسخه ها نسخه گیم میکر پایه و دیگری نسخه گیم میکر استودیو می‌باشد. تفاوت این دو نمونه در رابط کاربری، تجربه کاربری، ابزار‌های موجود و ... می‌باشد. در این مقاله قصد...
چطور بازی پلتفرمر باحال بسازیم
در این مقاله به نکات و ابعاد گوناگون ساخت یک بازی پلتفرمر میپردازیم ، البته ایده ها و نکات گفته شده در این مقاله میتواند در هر نوع بازی چه دو بعدی و چه سه بعدی اعمال شود. رابط کاربری را تا حد امکان ساده نگه دارید یک نمونه ساده ان ، استفاده از دکمه پرش برای پریدن است ، در...
در این پست قصد داریم شما را با ۲۵ نکته کاربردی و مهم در انجین یونیتی اشنا کنیم اما قبل از ان باید به موارد زیر دقت کنید: این نکات بر روی هر پروژه ای با هر گستره ای قابل اجرا و پیاده سازی نیست بعضی از نکات ممکن است با یکپارچی و وحدت پروژه در تضاد باشد نکات روند...
معرفی جامع موتور بازی سازی گیم میکر (نسخه پایه)
همانطور که در مقاله پیشین یعنی مقاله مختصری از موتورهای بازی‌سازی گیم میکر متوجه شدید، درحال حاضر دو نمونه متفاوت از موتور‌های بازی‌سازی گیم‌میکر موجود می‌باشد که یکی از نسخه ها نسخه گیم میکر پایه و دیگری نسخه گیم میکر استودیو می‌باشد. تفاوت این دو نمونه در رابط کاربری، تجربه کاربری، ابزار‌های موجود و ... می‌باشد. در ادامه این مقاله...
همانطور که در مقاله ۱۰ نکته کلیدی برای مدیریت تیم مجازی اشاره کردیم استفاده از تکنولوژی برای مدیریت یک پروژه و تیم باعث تسهیل و بهبود روند اجرای ان پروژه می شود این امر زمانی ضرورت پیدا میکند که باید یک تیم را از راه دور مدیریت کنید و باید به صورت لحظه ای از میزان و روند پیشرفت...
حتما شما دوست دارید بدانید ما تحت عنوان یک گروه بازی سازی چه نقش های اصلی ای را در استودیو بازی سازیمون داریم. آشنایی با ما: گروه بازی سازی ۲۲۹ تا به حال به این فکر کرده اید چه کسانی بازی هایی که در اطرافمان میبینیم را میسازند؟ همانطور که نوع های مختلفی از بازی ها وجود دارند به همان...
مدیریت پروژه چیست
رشته مدیریت پروژه در واقع مجموعه‌ای از مهارت‌ها،ابزارها، دانش، تکنیک‌ها، آموخته‌ها، بینش‌ها و مشاهداتی است که تقریباً از هر صنعت و حرفه‌ای به دست آمده است. مدیران پروژه مهارت‌های مورد استفاده در ارتباطات، مدیریت مالی، حل تعارض، مذاکره، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و بسیاری چیزهای دیگر را توسعه می‌دهند. مبنای عظیمی از دانش در دسترس مدیران پروژه است. این مبنای...
نگاهی دقیق بر سیستم مبارزه در بازی های ویدیویی
همانطور که میدانید عنصر مبارزه در اکثرا بازی های ویدیویی وجود دارد و تقریبا بخش جدایی ناپذیر از بازی های ویدیویی است. مرحله طراحی سیستم مبارزه یکی از مراحل مهم در نوشتن سند طراحی بازی است (سند طراحی بازی چیست؟ و چه کار میکند؟)ساخت یک سیستم مبارزه عالی نیازمند کار و طراحی زیادی برای متعادل کردن است.این مهم زمانی...