استودیو بازی سازی 229

گیم جم دو روزه باکس شریف (مهکامه)

گیم جم دو روزه مهکامه

روز اول برگذاری رویداد گیم جم ۲

۲۹ آذر ساعت ۸:۳۰ صبح مراسم در تهران خیابان آزادی خیابان حبیب الله خیابان قاسمی پلاک ۷۹ باکس شریف آغاز شد. (تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران)

آقای مهدی زاهدی اول

آقای «مهدی زاهدی اول» عضو انجمن جوانان و همبنیانگذار مهکامه، مه کالا، ویزیتم، فکر گل، ویژن و… مراسم را آغاز کرد و بعد هم آقای محمد میرزایی به عنوان نماینده ای از سمت بنیاد به ایراد سخنرانی پرداختند و شرایط گیم جم رو توضیح دادند . وی خاطر نشان کرد مهکامه به دوتا تیم نیاز داره برای ساخت بازی که دوتا از تیم های برتر این گیم جم خواهند بود.و گفتن این گیم جم محدودیتی از نظر ایده ندارد ولی اولویت با تیمهایی هست که حول موضوع تعیین شده این گیم جم بازی خود را ارائه دهند.

آقای محمد میرزایی

سپس از همان جلوی سالن به ترتیب از شرکت کننده ها خواسته شد تا جهت آشنایی همه شرکت کننده ها با هم و برای تیم بندی، هر فرد خود را با ذکر نام و توانمندی ها و سوابق کاری و تخصص ها معرفی کند. بعضی از افراد نیز با بازی های آماده و تیم های خود در مراسم حضور داشتند.

بعضی نیز به صورت فردی و یا یک یا دو آشنا.

اکثر شرکت کنندگان از شهر های قم، تهران، بندرعباس و کرج در این رویداد حضورداشتند.

پس از پایان معرفی ها، از شرکت کنندگان به صرف صبحانه دعوت شد و زمانی رو به جهت تیم بندی (۳۰دقیقه) تعیین شد.

بعد از اتمام تیم بندی ها موضوع مسابقه مطرح شد. ساخت بازی برای کودکان ۳ تا ۷ سال (کودک-آموزش – خلاقیت). هر تیم باید نامی انتخاب می کرد و یک گروه تلگرامی ایجاد میکرد و بعد آقای زاهدی را هم به عنوان ناظر فعالیت های هر تیم در گروه اضافه می کرد.

تیم های شکل گرفته به این شرح بودند.

تیم های شرکت کننده در گیم جم

ما هم بعد از گپ و گفت هایی تیممون رو بستیم با ۵ نفر و اسم تیم رو تاپ باکس گذاشتیم و اعضای تیم که به شرح زیر هستند.(بعدا دو نفر به صورت شناور به تیم ما اضافه و کم میشدند که به عنوان ایده پرداز با ما همراه بودند) :

  • آقای مصطفی امینی (دیزانر و کارگردان)
  • آقای علی سرداریان (برنامه نویس)
  • خانم مهسا حاجی اسبویی (آرتیست)
  • آقای هادی ابراهیمی (دیزاینر)
  • خانم فاطمه بهاری پور (آرتیست)
اعضا تیم گیم جم 2 روزه

پس از تعیین محل استقرار تیم و استقرار تیم در محل مشغول بحث و گفتگو پیرامون موضوع تعیین شده شدیم .در این میان افرادی برای بازدید از برگزاری گیم جم به این رویداد رفت و آمد داشتند و از این رویداد بازدید می کردند .

سپس منتور ها از انستیتو برای راهنمایی فعالت تیم ها به آن ها ملحق شدند.

خیلی از تیم ها از همان لحظه اول مشغول انجام کار بودند و بقیه هم تا ظهر به نتیجه رسیده بودند که چه ایده ای پیاده کنند. طی بحث هایی که در تیم ما صورت گرفت با هم به نتیجه ای نرسیدیم وقت نهار شد و بعد از صرف نهار دوباره بحث ها حول محور انتخاب ایده صحیح منطبق بر موضوع گیم جم و باتوجه به مدیریت زمان برای پیاده سازی ادامه داشت.که ایده خوبی رو بهش رسیدیم و مشغول کار بودیم که حدود عصر آن روز ایده ما مورد توجه منتورها ی رویداد قرار نگرفت و مجبور به تغییر ایده بودیم.و تا شب هم بحث و صحبت کردیم ولی به نتیجه ای نرسیدیم قرار شد که ادامه کار رو دیزاینرهای تیم در خانه بدهند و تا نیمه شب به سایر اعضای تیم اطلاع رسانی کنند.

افراد شرکت کننده در گیم جم

روز دوم برگذاری رویداد گیم جم ۲

تا ساعت ۱۰صبح یه ایده داشتیم که مناسب گیم نبود و فقط انیمیشن و کات سین و روایت داستان بود و در اون زمان کم هیچ بخشی از کار قابل پیاده سازی نبود. سپس ساعت ۱۲ همه بر سر یک ایده توافق کردیم که برای اجرای اون فقط ۶ ساعت زمان داشتیم.

خیلی سریع دست بکار شدیم و تا وقت نهار محیط کار درآمده بود و نیمه کاره بود. بعد از صرف نهار همه مشغول بودند و بحث ها همچنان درباره ایده و نحوه ارائه بین دیزاینر ها ادامه داشت و یک نفر از اعضای تیم مشغول طراحی و اجرای یو آی و فردی دیگر مشغول آرت بازی و برنامه نویس هم در حال پیاده سازی کلیت ایده تا رسیدن بخش های مختلف گرافیک بازی بودند.

در زمان های پایانی که چه استرس و هیجانی فوق العاده در تیم داشتیم.

تقریبا زمان رو به پایان بود و توی ۲۰ دقیقه تونستیم همه با هم یه فایل ارائه آماده کنیم.

همه تیم ها در سالن باکس شریف آماده ارائه بوددن و ما هنوز مشغول تکمیل بخش هایی از فایل ارائه بودیم. تا اتمام کلی پروژه ما دوتیم پرزنتشون کامل پیش رفته بود.

بالاخره تونیستیم با کلی چالش قبل از اینکه نوبت ارائه ما برسه ویدئویی از گیم پلی بازی تهیه کنیم و لیدرمون به همراه برنامه نویسمون آماده پرزنت ایده بشن.

ما آخرین تیمی بودیم که بازیمون رو ارائه میدادیم و تونستیم یک ارائه خوب رو قبل از اتمام تایم درنظر گرفته شده تمام کنیم. همه ۲۰ دقیقه وقت داشتن و ما توی حدود ۷ الی ۱۰ دقیقه ایده رو کامل با تمام جوانبش ارائه دادیم. و سربلند از این گیم جم بیرون آمدیم. درپایان همه یک عکس یادگاری گرفتن و قرار شد نتایج طی یک هفته با امتیازات تک تک بخش ها اعلام بشه و برنده ها تعیین بشن و همه تیم ها باید نسخه ای از بازیشون رو در گروه در اختیار مسئول گیم جم قرار میدادند.

اعلام نتایج گیم جم

اعلام نتایج رویداد گیم جم ۲

بعد از رویداد تمام تصاویر مربوط به گیم جم توی کانال برگزاری رویداد در معرض دید همه قرار میگرفت و طی زمان حدودا یک هفته ای نتایج اعلام شد و تقریبا هر روز نتیجه یک بخش مورد ارزیابی قرار میگرفت و اعلام میشد. که آخرین روز این ارزیابی نتیجه گیم جم به شرح زیر در کانال اعلام شد.

بعد از اعلام نتایج تیم ما به افتخار مقام دوم گیم جم دست پیدا کرده بود.

Game Jam - گیم جم دو روزه