7 نکته برای موفقیت در پروژه بعدیتان

می‌خواهید بدانید چه چیزی می‌تواند پروژه‌ی بعدی شما را به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های شرکتتان تبدیل کند؟ با این ۷ نکته، از مدیرانی که توانسته‌اند این کار را بکنند یاد بگیرید که چگونه باید پروژه‌ی بعدی‌تان را مدیریت کنید.

تمام افراد لازم را جمع کنید

در مورد افراد موردنیاز پروژه ثابت‌قدم باشید. اگر عضو کلیدی‌ای را جا بیندازید، قطعاً ضعف‌هایی را خواهید دید. به‌عنوان‌مثال، شاید محصولتان خوب کار کند ولی کاربران نتوانند استفاده کنند اگر اسناد و پشتیبانی‌ای در کار نباشد. Customer experience و گروه‌های خارجی مثل تحلیل گران و مطبوعات گروه‌هایی هستند که گاهی نادیده گرفته می‌شوند.

همکاری‌ها را محکم کنید

سهام‌دارانتان باید با آمار و ارقام متوجه شوند که می‌خواهید به چه هدفی برسید و منابع آن‌ها چه تأثیری خواهد داشت.

باید از همان ابتدا تعهدشان را دریافت کنید چون نمی‌خواهید سرپرست بازاریابی وسط کار کنار بکشد چون کارمندان حمایتش نکردند. به‌علاوه‌ی سرپرست هر بخش، رئیس شرکت نیز باید سهام پروژه را خریداری کند.

اگر در جلب نظرشان مشکل داشتید، ثابت‌قدم باشید. با مدیرانشان دوست شوید و بعد از شام راجعه این موضوع با آن‌ها صحبت کنید. وقتی نظرشان جلب شد، با آمار صحبت کنید که وقتی پرسیدند «این پروژه درنهایت چه سودی دارد؟» بتوانید جواب بدهید.

روابط معنی‌دار ایجاد کنید

همکاری کردن با مدیران بالا رتبه تنها بخشی از معادله است. اگر معمولاً پروژه‌ها را مدیریت می‌کنید، در-نهایت با تمام افراد سازمانتان کارخواهید کرد. بنابراین، مهم است که با همه صمیمی‌تر شوید.

یکی از بهترین راه‌ها برای جمع‌کردن متحد این است که آن‌ها را دررسیدن به چیزی که برایشان مهم است یاری دهید. اگر افراد ببینند که پروژه‌تان منافع آن‌ها را در بردارد به همکاری با شما علاقه‌ی بیشتری نشان خواهند داد.

تیم رؤیایی‌تان را جمع کنید

از بخش‌های مختلف لیدرهایی را جمع کنید که حرفشان روی سایرین تأثیر می‌گذارد. در شرایط ایده آل خود این افراد هم با یکدیگر درگذشته کارکرده‌اند. بنابراین ۱+۱=۳

بعد از این‌که از بالادستی‌ها تأیید گرفتید، تیم خود را برای اولین جلسه‌ی بسیار مهم گروه جمع کنید و اعضا را به‌عنوان ستون‌های اصلی گروه ثابت کنید. نقش‌ها و وظایفشان را کاملاً مشخص کنید و نگذارید سؤال یا درزی باقی بماند.

در این میتینگ و میتینگ‌های بعدی، به برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده متعهد بمانید و نگذارید گروه از مسیر خارج شود. تمام اعضای تیم باید علاوه بر ارائه‌ی گزارش کارشان تمام اطلاعات پروژه را وسط بریزند و این وظیفه‌ی شماست که مطمئن شوید اعضای تیم به این قانون واقف‌اند.

یک شروع سازمانی برگزار کنید

یک جلسه با تمام اعضای تیم و اسپانسرها و افرادشان برگزار کنید. با پذیرایی خوب و زمان مناسب برای حضور بیشتر.

فضایی مناسب و امن برای صحبت کردن و پرسش بسازید که همه بتوانند دغدغه‌ها و حرف‌هایشان را در میان بگذارند. در ابتدای جلسه هدف، ساختار و عملیات پروژه را مرور کنید که همه پیامتان را هم‌زمان دریافت کنند.

به‌جای بقیه صحبت نکنید

 بااینکه مدیران پروژه درک بهتری از کلیات پروژه و تصویر بزرگ‌تر دارند، بهتر است که از  طرف نمایندگانتان با کمیته‌ی فرماندهی یا اسپانسر ها صحبت نکنید. اگر به خودشان اجازه‌ی صحبت  کردن بدهید، می‌توانند با دقت بیشتری راجع به فکرهایشان صحبت کنند و مسئولیت حرف‌هایشان را نیز خودشان بپذیرند.

هیچ‌وقت ارتباطتان را قطع نکنید

از سیستم‌های ارتباطی شرکتتان استفاده کنید و پیام‌های مربوط به پروژه را به گوش همه برسانید. از دمو-های تصویری (برای افرادی که نمی‌توانند حضورداشته باشند)، روزنامه، و ایمیل برای اینکه توضیح دهید چه می‌کنید، با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، و اینکه پروژه چه زمانی کامل می‌شود استفاده کنید و به منابع پر جزئیات تر لینک دهید و اطلاعات تماس شخصی خود را نیز قرار دهید.

در طول پروسه‌ی ساخت، تمام سازمان باید روزانه از کار شما مطلع شوند.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید